Sunday 1 April 2012

Gelabahnya saya, ouch!

This is my lovely besfriend 

Sekejapnya sangat pun cuti. Takbole ke kalau takpayah balik ipoh terus? Hihiw, demand! Jyeahh, dua hari dating pun masih ada banyak lagi yang takluahkan. Hari pertama hangout, ouh sangatlah mengecewakan. Sorry darling, aku memang gelabah orangnya. Wallet hilang? Hello, siapalah yang boleh rilex kan? Time tuu sumpah aku dah takboleh pikir dengan rasional. Boleh sewel weyy bila teringat segala benda penting dalam tuu. Memang duit takbanyak tapi ic, lesen, atm card, sangat serabai nak buat balik semua benda alah tuu. And and and yang paling pentinag adalah dua kertas yang precious gila dalam tuu yang takbole digantikan dengan duit berjuta sekali pun. Cargok yang kasi, nowonderlaa kan? First kitaorang lepak tropicana kat CapitaMalls, makan dengan rakus sekali *perlu ke cerita? Haha biarlantok 

Then borak punya borak, aku tak sedar yang aku letak wallet kat sebelah kiri. Bila perut dah kata hello manusia stop makan, baru reti nak stop, huhu! Time nak blah boleh selamber badak sumbu aku tinggal macam tuu je wallet. Ituu namanya bukak pintu rezeki pada orang awam. Dah empatploh lima minit baru sedar ketidakwujudan wallet tersebut. Fewww, ngeng! 

Automatik kaki mengorak langkah sambil kepala ligat mengingati sesuatu. Flash back balik mana lokasi wallet terakhir. Yeahh, get it! Kat tropicana tadi. Aku rase orang dah pandang aku pelik sebab dengan muka gelabah campur berjalan macam takde orang sekeliling je. Sangat kelam kabut, aku dah bukak langkah seribu mase tuu. Dengan anis pakai kain lagi. Atoto, sangat kesian ouh dia, terpaksa kejar aku yang macam lipas kudung ni mencari office security. Then bila sampai office aku mulakan ceritaa, bla bla bla. Tapi penyudahnya aku jugak yang kena pergi buat report kat balai polis. Dah la kat CM kitaorang dah rasa nak tercabut kepala lutut ni turun naik, macam security pulak. Nak seribu daya taknak seribu dalih, fewww! =.="

Dipercayai seorang pekerja asing di tropicana mungkin berbangsa nepal atau myanmar memberitahu bahawa terdapat seorang wanita mengakui bahawa wallet tersebut miliknya. Sorry, cita2 sebagaii pembaca berita tidak kesampaian. So aku manfaatkanlaa segalanya didalam diari online ini, hehew. So disitu aku membuat kesimpulan bahawa wallet aku telah dikembas orang atas kecuaian sendiri. Padanlahh muka hang, sapa suruh hang loklaq nurjuhaitie. Then terus call cargok, sangat manja? Haha, aku dah biasa macamtuu, if something happen dia pesan call dia. Then bincang2, aku ajak dia teman pergi Balai Polis buat laporan. Takutlahh kononya nak pergi berdua je dengan anis, macam lahh balai polis tuu rumah hantu, kan? :D

Punyalaa kecoh dalam balai tu, padahal yang hilang wallet aku sorang je. Takpasal anis dengan cargok kena halau. Kesian kesian kesian. huu! Boring sebenarnya nak cerita banyak kali kat orang. Kalau boleh nak je aku rakam apa yang aku cakap, then bila orang tanya terus on kan, haha melampau. Agak terkejut bila akak polis tu kata berkemungkinan kena spend seratus lebih untuk kad pengenalan baru, ouh damnit! Dah setle semua, hantar anis and cargok balik sebab aku nak merehatkan otak yang penat memikirkan wallet tuu. Tapi kuat hati aku mengatakan bahawa wallet aku masih ada. Mungkin sebab penat sangat berpikir, aku tertidur. Okey say goodnite first! :)

Bangun pagi turun tangga, aku ternampak wallet kat tepi tangga. Aku tahu aku bukan bermimpi sebab aku terasa mengantuk masa tuu. Haha sabet =,=` Aku grab dia and bukak tengok semuanya selamat. Alhamdulillah, Ya Allah masih ada lagi manusia yang ada hati perut seperti dia di muka bumi ini. Fuhhh, syukur! Insaf sekejap jee, then pukul 2 setengah macam tuu aku pergi hambek darlink aku tuu, ganti yang semalam. Takpuas lagi jumpa, taklupa juga kawan sekolah menengah aku, dewi. Sangat heaven ouh semalam dapat double cheeseburger. Sampai sini dulu, nanti aku menulis lagi ye. Bubye! assalamualaikum :)







NURJUHAITIE BINTI SUDISMAN

No comments: