Friday 9 March 2012

Jom tangani stress :)





Assalamualaikum joyah, bedah, senah, meon. Haha! Testing satu dua, dah lama okey tak hupdate incik blog kesayangan saya ini. Dah berkarat pun dia. Kfoine, nampak sangat menipu ork? Huhu. Awak awak, kita nak bagitahu ni, kita dah start final 12/3 ni. Maknanya saya nak balik semenanjung pun tak lama lagi kan? Happy. Tapi study takpun, baguskan? Hello bakal suami, ini bukan calon isteri yang baik. Boooo! Hew hew, disebabkan saya nak final so disini saya igin memberikan sedikit tips untuk menangani stress, cewahh. Kalah guru kaunselor okeyy :D

1: Uruskam masa dengan efektif
2:Elakkan mengambil dadah atau alkohol
3:Rehat seketika
4:Kurangkan gangguan
5:Makan makanan yang menyihatkan
6:Lakukan meditasi
7: Berfikiran positif dan dan belajar mengawak ketakutan
8:Dapatkan nasihat
9:Belajar katakan tidak
10:Dapatkan tidur yang cukup
11:Lakukan senaman
12:Menarik nafas dalam-dalam


Korang boleh lerr try, berguna giler kan? Haha! Kalau korang rase macam dah tak tahan sangat. Saya cadangkan, korang hantuk kan kepala korang kat dinding. Senang, fuhhh! :)






NURJUHAITIE BINTI SUDISMAN

No comments: