Tuesday 20 September 2011

mata saya jadi comel macam BABY FROG



salam and morning all . hari nihh macam tak berdaya nak bukak mata . bosan sangat duduk dalam bilik . mata aku dahh jadi comel macam  BABY FROG . yeahhh , ini untuk kali kedua . nasib aku tak gol je HAHA .

okehh , semalam aku decide pergi HOSPITAL BNTULU sebab POLIKLINIK BINTULU layanan kurang elok . aku cuma mengatakan yang benar . memang layanan dorang more better lahh then POLIKLINIK . lepas doctor cek kaki , dia suruh nurse praktikal cucuk bahu kiri ubat tahan sakit . memang sakit nak mati aku rase , yelahhh nurse praktikal yang buat , tapi aku tak salahkan dorang . maybe dorang baru belajar . tak baik pulak nak salahkan dorang . dorang pun maybe tak tahu yang dorang tersalah cucuk . aku pejam mata and redho *,* lepas cucuk , nurse praktikal tuhhh bawak aku pergi X-RAY . nak cek , maybe dorang takut patah . tapi aku kompem tak patah . sebabnya aku still bole heret kaki aku nihh , cuma terhenjut henjut jelahhh . normal lahh kan kalau seliuh . takkan bole jalan dengan sempurna . bohong lahh kan . lepas X-RAY ...


doctor --> tak ada apa pun , maybe sendi je and tak perlu bandage . ni ubat tahan sakit , gastrik and   sapu . ubat tahan sakit kena makan dengan ubat gastrik .

aku --> kenape doctor bagi ubat gastrik ?

doctor --> sebab ada kena mengena and boleh menyebabkan gastrik .

okehh fine , maybe aku tak tahu ape ape . dia doctor mesti mengetahui segala galanya . so aku just melemparkan senyuman yang paling manis walaupun masih terpinga pinga di buai angan . aku keluar dari GREE ZONE tuhh dengan menarik nafas lega . dengan harapan yang menggunung tinggi kaki aku akan baik dengan segera sebelum event kami berlangsung ( RAMAH TAMAH ) . aku duduk atas motor and motor tuhhh bergerak perlahan lahan  menuju ke UPMKB . bila melepasi guard tuhhh , mata aku dah membengkak teruk plus gatal plus pedih . ohh tidak ! ni pasti gara gara aku ALLERGIC dengan ubat tahan sakit . YA ALLAH kenapa aku bolehh terlupa perkara penting macam nihh , aku memang lalai lahhh . kesian ARIP sebab terpaksa patah balik . 

selipar aku pulak putus , pehhhh sudah jatuh ditimpa tangga . aku macam taknak pergi sebab MALU kott . tapi ARIP willingly nak tukar selipar dengan aku . masa tuhh terus aku teringat mak aku kat KUANTAN . dia sanggup bekorban . aku rasa dia macam mak aku . chaiyalahhh  ARIF SULAIMAN ! :D kitaorang pun bagitahu doctor . sekali lagi aku dapat rasakan dia adalah pengganti IBU ku disini . dia yang lebih risau berbanding aku . YA ALLAH aku bersyukur kerana telah mengurniakan dia dalam hidupku . dia tiada pengganti . aku berharap agar kau MEMBALAS segala jasanya . doctor suruh aku baring . rupa rupanya dia nak cucuk sekali lagi . memang semalam adalah HARI CUCUK untuk NURJUHAITIE SUDISMAN :p takpe aku redho lagi . kali ni bahu kanan pulak tapi serius aku tak ingat doctor ataupun nurse praktilak yang cucuk . tapi yang pasti kali ni memang tak sakit langsung . tak lama lepas tuhh ARIP masuk temankan aku . lega sikit aku rasa HEHE .

tapi yang paling aku suka dia bolehhh buat lawak . yang tuhh buat aku gelak . aku terlupa dengan apa yang aku alami masa tuhh . memang aku nampak kesungguhan dia buat aku tersenyum . awak berjaya ARIF SULAIMAN , tahniah ! :) mata aku tak surut lagi and still pedih plus gatal . maybe ubat tuhh tak jalan kott . tak lama lepas tuhh sekali lagi doctor datang and bagitahu yang dia nak masukkan ubat kat tangan . YA ALLAH cucuk lagi . kali ni nurse praktikal yang lelaki cucuk . agak lama dia cari urat tak jumpa jumpa . aku cari tangan ARIP aku genggam tangan dia perlahan lahan . okehhh , now jarum dah start masuk kat belakang tapak tangan kanan aku . aku dahh agak dia salah parking , sebab sakit sangat sangat . aku genggam tangan ARIP kuat kuat . aku mencari kekuatan .

doctor datang and cari urat sekali lagi sebab nurse praktikal tuhh salah cucuk . kali ni aku lega , sekejap je dia cari urat , dah jumpa . tak sakit pun , aku lega . masa aku tengok tempat yang nurse tuhh salah cucuk , banyak darah and lebam . ARIP dahh start mencarut , aku pulak risau tapi nasib aku sempat tenangkan dia . namapun praktikal , so tak bole salahkan dia , dia masih baru dalam bidang ni . tak lama lepastuhh doctor cabut ubat yang dia cucuk tadi . dah ade perubahan , dah tak gatal and pedih . cuma bengkak je . doctor negro plak masuk , fasih bahasa melayu kott . dia cakap --> maybe 2 3 hari bengkak baru bole surut . pehhh i loike lahh HAHA ! dalam pukul 6 lebih doctor lepaskan aku . 

tak bolehh pulak nak naik atas motor . kaki aku sakit lagi , tambah pulak tangan kanan and kiri aku yang nurse nurse sekalian tuhh tersalah cucuk . hard situation . last last ARIP dukung aku letak atas motor . kesian dia , dahh la aku ni DINASOUR . memang aku lega bila sampai bilik . rumate and semua kawan kawan aku terkejut tengok mata aku yang dahh jadi BABY FROG , nasib tak pengsan dorang HUHU .





SETINGGI TINGGI PENGHARGAAN --> ARIF SULAIMAN MUHAMAD
tanpa awak kat sisi saya , kompem saya lembik dahh HUHU . memang jelas ketara pengorbanan awak terhadap saya . bukan semalam jehhh tapi dari dulu hingga sekarang . terima kasihh SAYANG . appreciate sangat sangat okehhh . I LOVE U TEDDY BEAR !








NURJUHAITIE BINTI SUDISMAN

No comments: