Monday 20 June 2011

YA ALLAH kau tabahkanlah aku

kat sini aku nak berkongsi pengalaman aku first time stay hostel , yang ramai ramai orang . aku tak biasa kott duk asrama sebelum ni , act memang tak pernah langsung pun . biasal duk celah ketiak mak ayah lagi , HUHU . masa 14.06.2011 dah bolehh cek e-rayuan upu . aku punyualah excited tunggu sampai pukul 12 . HEHE . bila dah bole tengok , berdebar debar jantung aku . akhirnya , yang kutunggu tunggu selama ini tercapai jugak . aku sangat sangat bersyukur diterima ke ipta . nak kena mention ke ipta apa ? HHAHA selok . :p . tak payahh la kott kan , HEE . sumpah sedih nak berpisahh dengan family , yelah jauh gila kott . tapi nak buat macam mana , tanggungjawab aku sebagai anak nak membalas segala pengorbanan dorang kat aku . masa kat LCCT memang tak tahan gila , susah kott nak tengok ayah aku menangis . biasalah lelaki kan . memang tu lah kebiasaannya . last last ayah aku buat aku rasa berat hati nak pergi . sedihh weh , sumpah . bila kat sini rasa nak balik cepat cepat . tapi tak bole , tiket flight mahal gila . aku bukan orang senang . ayah aku susah cari duit . takkan aku nak balik suka suka hati . lagipun diaorang dah letak harapan kat aku . aku taknak hampakan diaorang . satu lagi menda alah yang buat aku rasa nak muntah , FLIGHT . memang rasa taknak naik dahh . tapi terpaksa jugak . dah sampai lega sangat , seriuss . :D . tapi kalau tak dapat belajar sini , entah bila aku bolehh naik flight . HUHU . sampai sampai start minggu kolegrasi . pehh agak depressed . dengan bangun kul 3.30 sebab subuh awal sini . then masa yang sangat lahh pack . EXPLORACE dia gila babeng jauh , memang tak menahan langsung . kaki memang nak putus dah , nasib masih gagah , HAHA ! bayangkan malam tido pukul 1 lebih , memang tak mengantuk langsung , HUHU . SUMPAH aku rasa depressed dengan " tet " , maaf tidah bolehh mention , HEE . aku memang tak suka dipaksa paksa , aku kena buat dengan redho , baru menjadi . then yang aku sangat sangat terkejut ialah bila ada yang mengatakan aku kerek and aku telah di mark . aku pun tak paham kenapa ada yang mengatakan aku kerek . mungkin anda anda tidak kenal siapa saya yang sebenarnya . saya seorang yang sangat suka pot pet pot pet sampai krem mulut BHAHA . memang mula mula nak marah . tapi aku pikir pikir balik , kalau aku marah bukan dapat apa pun , buat seksa hati . lebih baik aku tennagkan hati aku , pujuk hati aku untuk terima dengan redho . aku lebih rela menangis , yang penting semua gembir aand bolehh bergaul dengan aku . aku okey sebenarnya , mula mula je aku senyap . bila dah mula cakap kompem korang rasa nak tutp telinga , BHAHA . maaf kalau sikap aku tidak menyenangkan korang , aku sedang mencuba renovate perangai aku . aku taknak pernagai sekolah menengah di bawa kesini . sila beri kerjasama dengan menyokong aku , HEE . aku akan buat yang terbaik and bersungguh sunguh memperbaiki yang buruk kepada baik . yang baik mnejadi lebih baik . insyaallah . doakan aku ye . thanx lahh **** ******** sebab sudi menyokong saya , memberi segala tunjuk ajar dan nasihat yang sangat berguna untuk masa akan dtang . saya sangat menghargainya . kerana dirimu begitu berharga , HAHA . awak buatkan saya think positive , thanx dear (: . adik adik or rakan rakan yang sedang mengalami apa yang saya alami . sila pikir positif , jangan sampai buat sesuatu yang melampau . nanti buat orang lagi benci kat kita . kat u kita stay ramai ramai , dah macam adek beradek . so gi mana mana pun nampak muka yang sama je . takkan setiap kali jumpa nak mengelak . mesti tak selesa dengan keadaan macam tuhh . sso berbuat baiklah dengan semua orang . kalau kita nak  orang hormat kita , kita kena tengok diri kita samaada kita hormat orang ke tak . hidup kan ibarat roda . nanti mesti terkena kat kita balik , ALLAH maha adil . (: . so janganlah menyimpan perasaan marah and dendam sebab tu tak bagi apa apa kebaikan pun kepada kita . semoga kehidupan di ipta menjadi kenangan terindah buat diriku ini . semua penuntut upm bintulu sangat best , tak kira senior mahupun junior , tak kira lalaki ataupun perempuan . you all the best lahh . HEE
NURJUHAITIE BINTI SUDISMAN

No comments: