Tuesday 16 August 2011

macam macam nak MENGOMEL

macam macam yang terbuku kat hati aku sekarang ni . aku pun tak pasti dengan perasaan aku . banyak menda nak cerita tapi mungkin yang certain certain tu tak perlu cerita prabesss HUHU . sumpah rasa macam tak terkeluar je dari mulut nak bercerita . takde kekuatan sebenarnya . kadang kadang aku rase ape yang aku buat semua tak kena . semuanya salah . aku teringin nak berubah , jadi pendiam . tapi ada pulak yang cakap borink . sies aku sendiri doubt dengan diri aku . kadang kadang aku rase kompius , aku tak tahu sape diri aku sebenar . silap aku jugak , aku berubah kerana orang bukan ALLAH . aku sedang cuba mengikhlaskan diri dengan ape jua yang aku lakukan . aku selalu cakap pada diri aku 'jue tabahkan hati kau jue,kau kuat sebenarnya' . aku sebenarnya berpura pura , aku tak kuat , aku sangat lemah , cengeng giler kott . bile aku sedih , aku sangat memerlukan mak aku kat sisi aku . berubah bukan perkara yang senang . perlu masa untuk berubah . dan bila kita berubah bukan semua orang boleh terima kita yang baru . see , macam mana lahhh tak ramai orang giler kat MALAYSIA ni , HAHA . yelahhh , seseorang tuhh bole giler sebab pikir satu perkara je . yelahhh hari hari duk pikir menda sama , otak pun terbakar . aku cuba and usahe giler babeng untuk tidak memikirkan masalah aku . yelah semua orang ade masalah . tapi aku rase hati aku tak tenang nak buat ape ape bila jadi macam ni . aku rase nak lari jauh jauh , nak pergi tempat kat mane takde sorang pun yang kenal aku . aku perlukan masa dan ruang untuk aku tenangkan hati sendiri . aku memang jahat + kejam . aku seorang tak berhati perut . kadang kadang aku rase macam ni bukan tempat aku . tempat aku rumah aku . aku macam tak layak kat sini . aku dah cube fokus and bagi komitmen kat semua perkara tapi tak berjaya . aku memang lemah and ta boleh handle 2 perasaan dalam satu masa . kenape lahh susah sangat hidup aku , hard sangat aku rase sekarang . ape lagi yang perlu dan harus ku lakukan . berdiam diri ? tidak bagi ape ape kesan . orang kate berdiam diri lebih baik , tapi sebenarny tak . lebih memburukkan keadaan . macam mana lahh aku nak buktikan yang aku dah brubah . hari hari aku pikir menda yang same tapi notink , aku buntu . aku tak dapt jawapan . aku cuba berpikiran optimis , arghhh ! aku tak bolehhh . kenape orang lain nampak happy je tapi aku tak rasa happy pun kat sini . aku rase aku macam takde life . untungnya orang lain kann .
NURJUHAITIE BINTI SUDISMAN

No comments: